Gouden tips tegen communicatiefrustratie

Ken je dat? Op maandag vol met plannen om je bedrijf nu echt op de kaart te zetten. Met Facebook Lives, berichten, door je website goed bij te houden. En dan aan het eind van de week klanten blij gemaakt, ruziende kids uit elkaar gehouden, zelfs nog gesport en een nieuwe opdracht binnen gekregen. Maar yikes! Communicatiefrustratie want je hebt je communicatie weer op z’n beloop gelaten. Maar dat houdt bij deze gelukkig op!

Want vaak is het gewoon een kwestie van een ietsie pietsie meer kennis toepassen. Hierbij de tips voor de 3 grootste communicatiefrustraties!

Communicatie plannen en ook doen

Plannen. Heel makkelijk. Dat is gewoon een kwestie van een communicatieplanner gebruiken en je daaraan houden! Wil je drie keer per week iets posten op social media? Plan het en blok het in je agenda! En dat betekent dus ook dat die ene klant niet een half uur eerder kan, je schoonmoeder niet op de koffie kan komen ‘want je kunt je werk toch makkelijk thuis doen, en dus altijd (wie wil dat?) en je dochter dus even een half uur moet wachten voordat je haar kunt helpen. Punt. Voorbeeldje nodig? Download je planner plus voorbeeld hier!

Schrijfblokkade

Die eerste zin die je maar niet op papier krijgt… gebruik de magische spreuk van de 5 w’s en 1 h: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Dit is de basis van elke – ja echt elke – sterke tekst. Je publiek wil meteen duidelijk hebben of het iets voor hen is (wie – en nee dat zijn niet alle vrouwen ter wereld), wat het is, waar het plaatsvindt of te koop is (niets zo irritant als enthousiast raken over een event om erachter te komen dat het aan de andere kant van de wereld is), waarom ze het zouden moeten kopen/doen, wanneer iets is en hoe ze iets kunnen kopen/aan iets deelnemen. Download hier de magische spreuk! En gebruik hem voor elk bericht dat je de wereld inbrengt.

Woorden vinden

Maar wat als je nu nog helemaal aan het begin staat? Je niet eens weet waar je de woorden vandaan moet halen om jezelf en jouw bedrijf – jouw diensten, jouw producten te omschrijven? Dan huur je dus niet onmiddellijk een copywriter in! Ja dat lees je goed. Als jezelf nog helemaal niet weet hoe je wilt overkomen, wat jouw uniek maakt – hoe moet een copywriter dat dan ooit in woorden vertalen. Een hele leuke en makkelijke manier om je passie en enthousiasme een richting te geven die het best bij jou past, is de personality test van Cerries Mooney. Yup, je leest het goed. Maar je weet al dat je extravert bent? En graag boeken leest en wat kan zo’n test jou nou bieden? Nou deze specifieke – gratis – test zegt iets over jouw type persoonlijkheid, hoe die overkomt en het best kan communiceren, wat je kracht is en wat je klanten in je zoeken en…… EN NU KOMT HET…. ze levert je zelfs een hele pagina vol woorden aan die bij jou passen! En vervolgens geeft ze ook nog drie simpele manieren om die woorden te gebruiken in je communicatie. Makkelijker kan echt niet! Nieuwsgierig? Klik hier voor de test (let wel: in het Engels). Laat je me weten wat voor type jij bent? En welke woorden je gevonden hebt?

Aaaarg

Kom je er nog steeds niet uit? Komt de communicatiefrustratie stomend je oren uit? Plan dan eens een gratis virtueel kopje koffie met me. In 30 minuten kijken we wat jouw grootste uitdaging is, hoe je dat kunt oplossen en of je daar mijn hulp verder bij nodig hebt. Stuur me een berichtje via Facebook of neem contact op via het contactformulier.