How to write a text

Dutch below

Dealing with writer’s block? Always struggling with how to start and what to write? Need a bottle of wine to loosen up and get some inspiration? And when you did write and post something nobody seems to notice or bothered to read it? Except your mom?

Magic Formula

Relax! Writing a good text is easier than you think. When you know how to, it not only makes it easier for you, but also attracts more readers, which in turn will more likely become customers!

The trick? The 5 w’s and 1 h: who, what, where, when, why and how. THIS is the basis of every good text. Whether it’s for your latest blog, a text on your website or FB ad.

Really?

Yes. Why? Because the purpose of every message is to make something clear, bring the message – the intention – of your post across. Keep in mind that nowadays everybody is busy, busy, busy. News feeds are updated 24/7, people are getting a gazillion emails, daily life itself… In that chaos you have 1.5 seconds to grab someone’s attention on social media. 6 to 7 seconds with your website. So intriguing, vague posts? Nobody has the time or wants to take the time to go through a lengthy e-mail to only at the end get to the meaning of it. So be clear from the start!

  • Who – For who is your text intended?
  • What – What is the subject?
  • Where – Where does it take place? Or where can I buy your product??
  • When – When will it take place?
  • Why – Why should someone buy your service or product? What’s in it for them? Explain each argument in a separate paragraph.
  • How – So, how is your service/product going to benefit me? How does working with you look like?

Happy communicating 🙂 Nadine

Hoe schrijf je een goede tekst

Altijd last van een writer’s block? Vraag je je af ‘Hoe schrijf je een tekst’. Zonder twee flessen wijn nodig te hebben om los te komen of ter inspiratie? Een tekst die wel wordt opgemerkt en gelezen op social media? En niet alleen door je moeder?

De magische formule

Relax! Het schrijven van een goede tekst is makkelijker dan je denkt. En het helpt niet alleen jou om snel iets goeds op papier te zetten, het helpt ook lezers te krijgen, die om te zetten in volgers en vervolgens in klanten!

De truc? De 5 w’s en 1 h: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Dit is de basis van elke goede tekst. Of het nou gaat om je nieuwste blog, een tekst voor je website of een FB ad. Hoe je dat doet? Laat het me uitleggen in deze video:

Waarom?

Elk bericht moet namelijk gelijk duidelijkheid geven. Iedereen heeft het altijd druk, de news feed in je social media is niet bij te houden. En in die chaos heb je 1,5 seconde de tijd om de aandacht te vangen op social media en 6-7 seconde met je website. Intrigerende vage stukjes zit niemand op te wachten. Wees in 1x duidelijk waar je bericht over gaat!

Dus:

  • Wie – Voor wie is je bericht bedoelt?
  • Wat – Waar gaat je bericht over?
  • Waar  – Waar vindt je event of cursus plaats? Waar kan ik je product kopen?
  • Wanneer – Wanneer vindt het plaats
  • Waarom – Waarom moet je klant jouw dienst of product kopen? Wat heeft ie eraan? Rol elk argument uit in een aparte alinea.
  • Hoe – Niet alleen hoe kunnen mensen zich aanmelden/iets kopen e.d. Maar ook ‘hoe ziet jouw cursus er bijvoorbeeld uit.

Happy communicating 🙂 Nadine