Social media – Hoe vaak en wat moet je posten

Social media voor je bedrijf. Het verlamt menig ondernemer 🤯. Overal om je heen zie je influencers die tig keer per dag wat posten en honderdduizenden, zo niet miljoenen volgers hebben. Dat bereik jij vast nooooooit. Prima. Hoeft ook niet. Social media – Hoe vaak en wat moet je nou echt posten om succesvol te worden?

Regel 1: laat je niet gek maken! Je hoeft niet 24/7 bezig te zijn. Je hebt toch wel wat beters te doen?

🤓 Mensen die 100x per dag posten, hebben daar een team achter zitten of een tool die automatisch voor ze post. En let maar eens goed op: dat is vaak een herhaling van dezelfde boodschap. En dat is niet lui, maar slim. De kracht van de herhaling is niet zomaar een uitspraak. Social media gaat namelijk snel. Je klanten krijgen tig keer per dag een ontiegelijk aantal berichten te zien. In combinatie met een druk leven is dat een recept voor snel vergeten. Ook al vond je die ene post nog zo interessant. Een gillende kleuter tussendoor en weg aandacht. Fijn dus dat je af en toe aan iets herinnerd wordt. En wist je dat je iets 7x voorbij hebt moeten zien komen voordat het blijft hangen?

Regel 2: post jezelf!

🤓 Wat moet je nou precies delen op de social media van je bedrijf? JEZELF. Business is namelijk persoonlijk. Waarom volg jij bepaalde mensen? Waarom vind je die ene expert leuk en die andere rete-irritant? Omdat je een klik voelt, of niet. En dat geldt ook voor de mensen die jou inhuren. Dus laat jezelf zien op foto’s en in filmpjes. Alleen zo kan je een band opbouwen.

Regel 3: achter de schermen

Oké jezelf dus. Maar wat moet ik dan laten zien/vertellen? Heel simpel: twee dingen:

🤓 a. Gewoon wat je aan het doen bent. Screenshot van je scherm. Foto in je studio. Post van verschillende ontwerpen waar je mee aan het stoeien bent voor klanten. Locatie spottend voor je volgende workshop. Biz boek die je aan het lezen bent met tip die je ervoor je klanten hebt uitgehaald. Met een glaasje wijn… Een soort kijkje achter de schermen van je bedrijf dus.

🤓 b. Tips voor klanten vs je product sec aanbieden. En je product of dienst dan? Ja natuurlijk moet je het daar ook over hebben! Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je bedrijf geld gaat opleveren. Maar in plaats dat je het alleen maar over je volgende workshop hebt of planner, vertel over het probleem van je klant die je met dit product of deze dienst kan oplossen. Waar is je klant naar op zoek? Heb het daarover, verweef in dat verhaal je product of dienst.

💡 Ideetjes nodig?

Nog steeds geen idee wat je nou zou kunnen delen? No problem! Klik hier voor de 30 dagen 30 SM ideeën planner.

Geen idee welke social media het beste is voor jouw bedrijf? Dat hangt van je klant af! Lees hoe je de beste keuze maakt in deze blog: Welke social medium is het beste voor mijn bedrijf?

Happy communicating ✏️🧡 Nadine

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *